שלום וברוכים הבאים,
אם קיבלתם מינוי לתפקיד בוושינגטון DC בשליחות כדיפלומטים,הייטק,ביטחון,רופאים ועוד,ועומדים להעתיק את מקום מגוריכם מישראל לוושינגטון DC, תוכלו למצא כאן מידע שימושי בנוגע למעבר, כמו כן חוויות והצעות לטיולים ואירועים באזורים שונים בארה"ב.
זו הפעם השנייה בה משפחתנו מעתיקה את הבית מישראל לוושינגטון.
סיבוב ראשון היה בשנת 1995 והנוכחי בשנת 2008 כך נולד שמו של הבלוג:
וושינגטון עובר ושב - על אנשים העוברים ושבים מישראל לוושינגטון הבירה.
*המשך להקדמה ברשומה: בראשית פעם שניה.
רשומות חודש מאי למעט הראשונה,מרכזות מידע מפורט ועצות שימושיות הבאות להקל על ההתאקלמות המשפחתית ברוקוויל.
כיף לגלות שמאז שהבלוג יצא לדרך בחודש מאי הוא זוכה לכניסות רבות,
אתם מוזמנים להשאיר תגובות,רשמים ,הגיגים.
(C) כל הזכויות שמורות: אין לשכפל,להעתיק או להשתמש
בתכנים הקימים כאן ללא רשות מהמחברת.
אביטל אוריול.
avitouch@gmail.com

יום שלישי, מאי 19, 2009

עצות שימושיות -בריאות

פינקסי חיסונים
לפני היציאה מהארץ עליכם לתרגם לאנגלית את פינקסי החיסונים של הילדים. זה נחוץ בתהליך ההרשמה במשרד החינוך המקומי. את הפינקסים ניתן לתרגם במשרד הבריאות במחוז אליו אתם שייכים. קחו בחשבון שזהו תהליך שלוקח זמן לכל משרד על פי העומס הקיים אצלו. במידה וחסר לילדכם חיסון בידקו אפשרות לחסן בארץ. במשרד הבריאות של מחוז מונטגומרי מקפידים מאוד על קבלת תלמידים מחוסנים באופן מלא ולרוב לא יאפשרו לילדים שלא חוסנו כהלכה להתחיל את שנת הלימודים.
סיכומים רפואיים באנגלית
קיבעו פגישה עם רופא המשפחה ובקשו סיכום הארועים החשובים בתיק הרפואי באנגלית. בקשו מהרופא לציין נתונים לגבי מחלות ילדות, הם שואלים האם הילד חלה באדמת,אבעבועות רוח ואם כן - מתי. רוב התלמידים נדרשים לעבור בדיקה לזיהוי נוגדני שחפת - Tuberculosis ואשר התוצאה מתבררת תוך 48 שעות. *שימו לב - עד לקבלת התוצאה התלמיד לא יוכל להיכנס לביה"ס גם לא לצורך הרשמה .

סיכומים רפואיים עבורכם
בקשו מרופא המשפחה לכתוב סיכום כללי על מצבכם הבריאותי. לציין במידה והיו אירועים מיוחדים, ניתוחים ,אישפוזים,תוצאות של בדיקות שכדאי להתייחס אליהן ועוד... *מומלץ להביא סיכומים +צילומים רלוונטים מרופא השיניים. לגבי רופא שיניים רצוי אם יש לכם זמן ואפשרות לטפל בשיניים בארץ טרם צאתכם משום שהטיפולים כאן יקרים יותר. יחד עם זאת בידקו עם חברת הביטוח הבריאות שלכם באמריקה אם קיימת אצלם אפשרות לביטוח שיניים זה יכול להקל מעט את העומס על הכיס..
*מומלץ להביא סיכום כזה גם מרופא הנשים. או כל רופא אצלו היו ביקורים משמעותיים שתזדקקו לפרטים שלהם כאן.
במרבית המרפאות המקומיות בביקור הראשון תקבלו טפסים למילוי חלקם נראים כמו חוזה התקשרות לכל דבר ובחלקם השני מבקשים למלא פרטים רבים לגבי ההסטוריה הרפואית שלכם. לכן מומלץ להגיע למרפאה בפעם הראשונה דווקא כשאינכם חולים לצורך הרשמה שכוללת גם בחירת בית החולים המועדף עליכם במידה תזדקקו לאישפוז.
גם אם הינכם בריאים וטובי לב סביר שתקבלו המלצה מרופא המשפחה לערוך בדיקות כלליות מקיפות פעם בשנה.

אחת קטנה באותו עיניין,בעודי ממתינה עם הבן שלי בחדר ההמתנה המרווח בקליניקה של רופאת המשפחה שלנו ברוקוויל, הוא ניזכר בפרק של סיינפלד בו מתאר ג'רי בדרכו המיוחדת את דעתו על מערכת הבריאות המקומית: בהתחלה מכניסים אותך לחדר המתנה גדול ונותנים לך המון טפסים למלא. אחר כך קוראים בשם שלך ומכניסים אותך לחדר בינוני בו מודדים לך לחץ דם,משקל וחום.לאחר מכן תוחזר שוב לחדר הגדול ואז כשיקראו בשמך תיכנס לחדר הקטן-שם תבקש ממך האחות בנימוס להתפשט ותעניק לך חלוק וסדין. וכך ערום, רועד מקור ומכוסה בחלוק וסדין העשויים נייר,תאלץ להמתין דקות ארוכות עד שיכנס הרופא לחדר הקטן, ובשלב הזה כבר ברור לך מי הוא השולט בעינינים...
סיפור נחמד ויש בו מן האמת ....אבל ראוי לציין שיש כאן מערכת רפואית מתקדמת,יעילה ויקרה.
* בידקו היטב כשאתם בוחרים חברת ביטוח בריאות מה מכסים ומה לא כי משלמים כאן הרבה כסף על שירותי בריאות.
והעיקר שימרו על כושר ואושר.
*על שבילי הליכה ואופניים בפרק נפרד.

אין תגובות: