שלום וברוכים הבאים,
אם קיבלתם מינוי לתפקיד בוושינגטון DC בשליחות כדיפלומטים,הייטק,ביטחון,רופאים ועוד,ועומדים להעתיק את מקום מגוריכם מישראל לוושינגטון DC, תוכלו למצא כאן מידע שימושי בנוגע למעבר, כמו כן חוויות והצעות לטיולים ואירועים באזורים שונים בארה"ב.
זו הפעם השנייה בה משפחתנו מעתיקה את הבית מישראל לוושינגטון.
סיבוב ראשון היה בשנת 1995 והנוכחי בשנת 2008 כך נולד שמו של הבלוג:
וושינגטון עובר ושב - על אנשים העוברים ושבים מישראל לוושינגטון הבירה.
*המשך להקדמה ברשומה: בראשית פעם שניה.
רשומות חודש מאי למעט הראשונה,מרכזות מידע מפורט ועצות שימושיות הבאות להקל על ההתאקלמות המשפחתית ברוקוויל.
כיף לגלות שמאז שהבלוג יצא לדרך בחודש מאי הוא זוכה לכניסות רבות,
אתם מוזמנים להשאיר תגובות,רשמים ,הגיגים.
(C) כל הזכויות שמורות: אין לשכפל,להעתיק או להשתמש
בתכנים הקימים כאן ללא רשות מהמחברת.
אביטל אוריול.
avitouch@gmail.com

יום שלישי, מאי 19, 2009

בחירת מקום המגורים

לפני שאתם מחליטים היכן לגור כדאי להתייחס לכמה דברים.
שייכות לבתי הספר הציבורים נקבעת על פי כתובת המגורים.
אין מקום לגמישות רבה בעיניין משום שמדובר במערכת הסעות מורכבת לכן קחו זאת בחשבון במידה ואתם מעונינים לבחור בית ספר מסוים עבור ילדכם. בתי ספר פרטיים מסיעים מהאזורים השונים בידקו לגופו של עיניין.
שיקול נוסף שתרצו להתייחס אליו יהיה הנגישות לתחבורה ציבורית כמו מטרו או אוטובוסים.
השכונה וקירבה למוסדות פנאי כמו ה- JCC.
ישנן כמה אפשרויות מגורים:
דירה- מרבית הדירות הן בנות חדר שינה אחד או שני חדרי שינה. דירות בנות שלושה חדרי שינה קשה מאוד למצא וארבעה חדרי שינה אני לא בטוחה שיש ואם כן הן מחירן יהיה יקר מאוד.
טאון האוס, דומה לקוטג' טורי בארץ, בדר"כ מבנה שלו צר וגבוה כשלוש קומות, היתרון הוא שחלקם נמצאים בשכונות המנוהלות כקהילה פרטית הדואגת גינון משותף, בריכת שחייה,מגרשי טניס עבור תושבי השכונה ואתם כדיירים בשכירות לא משלמים מיסים עבור התנאים המעולים מהם אתם נהנים. החיסרון העיקרי של טאון האוס לדעתי הוא שהבית פחות מואר מבית פרטי משום שישנם שכנים משני צדיו, אלה אם כן התמזל מזלכם ומצאתם טאון האוס פינתי, גורם נוסף אותו כדאי לקחת בחשבון הוא שהם לרוב תלולים יותר בתכנון הפנימי מבחינת מספר מדרגות לקומה.
בתים פרטיים מכמה סוגים: בית שיש בו קומת מגורים,קומה שנייה של חדרי השינה ובייסמנט מתחת לקומת המגורים, הבתים האלו מגיעים במגוון סגנונות מבחינת העיצוב שלהם. ישנם בתים הנקראים רמבלר אשר בנויים מקומת מגורים ובייסמנט, הם קטנים יותר מבית פרטי רגיל. בכל סוג של בית שתבחרו מומלץ לשים לב לנקודות הבאות:
חנייה מקורה - מזג האויר בוושינגטון מאוד קיצוני, החורף מאוד קר כולל שלגים וקרח המחייבים ניקוי האוטו וחימומו (טמפ' 10- מעלות). הקיץ מאוד חם ולח ובהתאם האוטו מתחמם מאוד (טמפ 36 מעלות). חניה מקורה תעזור לכם להתמודד עם בעיות אלה.
אופי החצר והגינה, במרבית המיקרים מוטלת על הדייר חובת אחזקת הגינה, קחו בחשבון תקציב לגנן אלה אם כן אתם חובבי גינון.
מכשירי החשמל, הבתים מושכרים עם מכשירי החשמל העיקריים - מכונת כביסה ומייבש, מטבח הכולל מקרר, תנור, מיקרו, כירת בישול ומדיח. כל הבתים מצויידים במערכת מיזוג מרכזית הכוללת חימום וקירור. היו ערניים למצבם וגילם של כל המכשירים הנ"ל.
מתווך/מתווכת, מומלץ ליצור קשר עוד מהארץ, שימו לב - אתם לא משלמים עבור התיווך, בעל הבית משלם למתווך לאחר שנסגרה העיסקה. מומלץ ללמוד מעט על האזור דרך "טיסה" ב Google Earth, להתייעץ עם אנשים שאתם סומכים עליהם ויש לכם מושג כללי מה אתם מחפשים. קחו בחשבון שרוב הבתים כאן שונים מהבתים בארץ משום שמרביתם עשויים מעץ והעיצוב הפנימי של הבית לרוב שונה מהסיגנון הישראלי/הים תיכוני המאופיין בחללים גדולים ופתוחים וחלונות בפרופילים דקים המפיצים שפע אור. כדאי להכיר מעט את המצאי הקיים כאן כאשר אתם מגדירים את הדרישות שלכם למתווך/מתווכת. נסו לחפש את האופטימלי עבורכם מתוך "נחמה" שמדובר בתקופה ולא לכל החיים...
חוזה שכירות, חשוב לרשום את שמות כל בני המשפחה העומדים לגור בבית כולל ילדים בפרט אם הם מתבגרים זה יואיל להם ברישום כאשר ירצו להוציא רישיון נהיגה מקומי. (אליו אתייחס בפרק נפרד) חוץ מזה זה לא מזיק...

ישראלים רבים המגיעים לכאן מעדיפים לגור באיזור בתי הספר:
TILDEN MIDDLE SCHOOL - חטיבת ביניים
WALTER JOHNSON HIGH SCHOOL -תיכון

אזור מומלץ נוסף הינו האזור הגובל עם Bethesda ובו בתי ספר אחרים ומעולים (מנסיוני האישי).
NORTH BETHESDA MIDDLE SCHOOL -חטיבת ביניים
גם אזור זה משתייך לבי"ס תיכון וולטר גונסון הנחשב לבי"ס מעולה.

ישנם אזורים נוספים אשר בהם גרים ישראלים המגיעים לאזור כמו Potomac ועוד אותם איני מכירה.
בעיקרון מידע מפורט על כל בתי הספר ניתן למצוא באתר: http://www.montgomeryschoolsmd.org/

אין תגובות: